کد مطلب 5982- ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱:۵۸:۱۴


گزارش؛

عیار واقعی جاده ها و آسفالت های قیروکارزین چقدر است؟

به نظر می رسد وضعیت جاده هایی که به قیروکارزین ختم می شود نیاز جدّی به بازنگری دارد و یک کارشناسی و مهندسی دقیق برای بهبود وضعیت جاده های این شهرستان لازم است.

به گزارش پرگون؛ در روزهای پایانی بهمن ماه سال جاری، بارش باران های بی سابقه و سیلاب مردم قیروکارزین را غافلگیر کرد و خسارت هایی به بخش های مختلف از جمله باغات، جاده ها، ساختمان های مسکونی و مانند اینها وارد شد.

در میان این خسارت ها، آسفالت جاده های مواصلاتی و حتی شهری تخریب قابل توجهی داشتند و در برخی نقاط نیز سیلاب کاملاً آسفالت را با خود بُرد و جاده برای ساعاتی مسدود شد و با تلاش فراوان اداره راه و شهرسازی مجدداً بازگشایی شد.

به نظر می رسد وضعیت جاده هایی که به قیروکارزین ختم می شود نیاز جدّی به بازنگری دارد و یک کارشناسی و مهندسی دقیق برای بهبود وضعیت جاده های این شهرستان لازم است.

هرچند چس از باررش های اخیر و تخریب آسفالت ها، اداره راه و شهرسازی و همچنین شهرداری ها، با آسفالت و بتون نقاط تخریب شده را ترمیم کردند تا به وسایل نقلیه آسیبی نرسد، امّا به نظر میرسد کار این بیمار از مُسکّن گذشته و باید چاره ای برای درمان قطعی آن اندیشیده شود.

جاده فیروزآباد به قیر در بسیاری از طول مسیر، آسفالت کیفیت نامناسبی دارد و چاله های فراوان ناشی از تخریب آسفالت به چشم می خورد.

این وضعیت در جاده قیر به جهرم وخامت بیشتری دارد و خطر گردنه های موجود در طول مسیر، بر این وخامت افزوده است.

آسفالت های شهری نیز حال خوبی ندارند و غالباً با چاله های کوچک و بزرگ همراهند و این وضعیت درحالیست که عمر برخی از این آسفالت ها به بیش از 15 سال برمیگردد.

از آبگیر بودن برخی نقاط زمان بارندگی در جاده های مواصلاتی قیروکارزین و همچنین غیر استاندارد بودن برخی از آسفالت ها که بگذریم، به نظر می رسد وضعیت کلّی جاده های شهری و بین شهری در قیروکارزین نیازمند بازنگری جدّی است.

امیدواریم سال 96 با بهبود وضعیت راه ها و جاده های شهرستان همراه باشد تا مردم قیروکارزین که همیشه و در همه صحنه ها دلدادگی و ارادتشان به اسلام و نظام اسلامی را ثابت کرده اند، با اینگونه خدمات و تقدیم 201 شهید، حقی که بر گردن جمهوری اسلامی  دارند ادا شود.

پایان/

 


کلیه حقوق این وب سایت برای سفیر سیستم محفوظ می باشد.